Aktualności PŚDS

Administrator
Rozmiar liter:

Rajd na Raty po Górach Świętokrzyskich

Bardzo lubimy zwiedzać i wędrować, dlatego jak co roku wzięliśmy udział w Rajdzie na Raty po Górach Świętokrzyskich. Etapów było sześć. Każdy inny i każdy ciekawy. Jedne wymagały żelaznej kondycji inne jedynie chęci do poznawania uroczych zakątków naszego województwa. Zwiedziliśmy kolejno: Kielce, a w nich Muzeum Narodowe i Muzeum Zabawek,  wspięliśmy się na Święty Krzyż, zawitaliśmy do Chęcin, Tokarni i klasztoru na Świętej Katarzynie, podglądaliśmy życie zwierzaków w mini ZOO „Leśne Zacisze” w Piotrkowicach i Wygwizdowie, a na koniec wkroczyliśmy do pięknego pałacu w Kurozwękach.  Pogoda była naszym sprzymierzeńcem, a dobre humory nie opuszczał nas na krok. Już nie możemy się doczekać kolejnych wędrówek.

Spartakiada Golgota  Świętokrzyska w Kałkowie

7 września w Kałkowie odbyła się jubileuszowa, bo 10 już spartakiada osób niepełnosprawnych pn. Golgota Świętokrzyska. W zmaganiach wzięło udział blisko 550 osób z całego województwa. Imprezę rozpoczęła odprawiona przez biskupa Henryka Tomasika msza św. w kościele sanktuarium Bolesnej Królowej Polski w Kałkowie. Zawodnicy rywalizowali w sześciu konkurencjach: indywidualny rzut lotką do tarczy, indywidualny bieg na wózkach, ringo, drużynowy turniej piłki nożnej, drużynowe przeciąganie liny oraz przygotowany specjalnie dla opiekunów triathlon magazyniera. W tym roku najlepszy był Dzienny Środowiskowy Dom Samopomocy Skarżysko-Kamienna ul. Zielna i to właśnie uczestnicy tej placówki otrzymali przechodni puchar marszałka województwa świętokrzyskiego. Brawa i gratulacje należą się jednak wszystkim, bo prawdziwym celem spartakiady nie jest zwycięstwo ale integracja społeczna osób niepełnosprawnych, w duchu współzawodnictwa i zdrowej rywalizacji sportowej.

Biegi Przełajowe w Tokarni „Skansen 2018”

Ponad 100 osób stanęło na starcie biegów „Skansen 2018”. Uczestników podzielono na kategorie wg niepełnosprawności aby każdy miał  szanse rywalizować z równymi sobie. Trasa wyścigu wytyczona była w pięknym otoczeniu Parku Etnograficznego w Tokarni. Każdy z biegaczy dał z siebie wszystko. Był pot, śmiech i łzy. Radość ze zwycięstwa przeplatała się z niedosytem , bo każdy miał ambicje stanąć na podium. Nam się udało! Jacek Niewęgłowski wrócił ze złotym medalem. Srebro wywalczył Tomek Grzęda i Marysia Szustak, a Grzegorz Ślusarczyk zdobył brąz. Brawa i gratulacje należą się jednak wszystkim, bo każdy z zawodników zostawił na trasie całe swoje serce <3

Wojewódzki Przegląd Twórczości Osób Niepełnosprawnych “Mój Talent”

W tym roku, w Parku Etnograficznym Muzeum Wsi Kieleckiej w Tokarni prawie 150 osób mogło zaprezentować swój talent. Byli to uczestniczy ŚDS-ów, WTZ-tów, stowarzyszeń i ośrodków szkolno –wychowawczych. Nie zabrakło także przedstawicieli naszej placówki. Piotr Makuch zaprezentował talent wokalny, wykonując piosenkę zespołu Lady Pank „Tańcz głupia, tańcz”. Na scenie towarzyszyły mu tancerki – Sylwia Młodawska i Wioleta Rozmus. Swoje plastyczne umiejętność pokazała Monika Bielecka. Obraz, wykonała ulubioną techniką czyli qullingiem. Wymaga ona wiele cierpliwości i ogromnej precyzji ale efekt jest wart włożonej pracy. Dla wszystkich, zarówno widzów jak i artystów przygotowano poczęstunek prosto z ogniska – pyszne kiełbaski. Organizatorem przeglądu było Stowarzyszenie na Rzecz Wspierania Aktywności Lokalnej Zielonka, a patronat honorowy nad wydarzeniem objął marszałek województwa świętokrzyskiego, Adam Jarubas.

Wycieczka do Kompleksu Świętokrzyska Polana

W czwartek, 5 lipca wybraliśmy się do pobliskiej miejscowości Chrusty, aby skorzystać z atrakcji jakie oferuje tamtejszy Kompleks Świętokrzyska Polana. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Oceaniki. Ponad 290000 litrów wody, ponad 500 gatunków zwierząt z 13 różnych biotopów z całego świata, oj zrobiło to na nas wrażenie. Wielbiciele morskich stworzeń mieli na co popatrzeć, a od naszej przewodniczki mogliśmy się dowiedzieć kilku ciekawostek na temat obserwowanych zwierząt. Kolejnym punktem na naszej liście był Park Miniatur Świętokrzysko, gdzie znajdują się kopie 20 obiektów będących największymi zabytkami naszego regionu. Podczas zwiedzania dodatkową atrakcją była możliwość skorzystanie z e-przewodnika, dzięki któremu mogliśmy poznać historię oglądanych zabytków, zamków i klasztorów.

<<< Poprzednie aktualności   |   Strona 1   |   Strona 2     Strona 3   |   Strona 4   |    Strona 5   |   Strona 6   |   Strona 7